Gründerprogrammer slår seg sammen
Gründerjulepresangen har vært en konkurranse rettet mot gründere innenfor havbruk. Premien skal kunne gi vinneren en unik mulighet til å lansere og kommersialisere en ny idé, et produkt eller en tjeneste til havbruksnæringen. Dette gjennom praktisk gründerhjelp på en rekke områder i tillegg til en pengepremie.
Slår seg sammen
Selskapene bak Gründerpresangen og Seafood Innovation Awards samarbeider om et nytt konsept. Det nye konseptet får navnet Seafood Innovation Award
Vi fokuserer nå kreftene på en konkurranse rettet mot gründere innenfor havbruk. Premien skal kunne gi vinneren en unik mulighet til å lansere og kommersialisere et produkt eller en tjeneste til havbruksnæringen. Premien består av målrettet og praktisk gründerhjelp på en rekke viktiger områder, i tillegg til en raus pengepremie.
Samarbeidspartnere
Juryen og samarbeidspartnerne består av for det meste de samme selskapene som tidligere år: Acapo, Artgarden, Nagelld, Annerledeslandet, NCE Seafood Innovation, DNB og Pareto, Future Ocean Incubator, samt Bergen kommune som bidrar med finansiering til gjennomføringen av arrangementet.
Selv om det kanskje blir flere om beinet i år, vil også potten bli større nå som presangene slår sammen beløpene. Det betydelige cash bidraget fra DNB og Pareto, forsterkes av at man får markedsrådgivning fra Annerledeslandet, 3Dvisualisering fra NagellD, patentrådgivning fra Acapo og design fra Artgarden. Disse tjenestene har en verdi som mer enn matcher cash-delen av premien og er en god hjelp på vei til hva de faktisk vil gjøre, nemlig selge og produsere.
Slår seg sammen
Selskapene bak Gründerpresangen og Seafood Innovation Awards samarbeider om et nytt konsept. Det nye konseptet får navnet Seafood Innovation Award
Vi fokuserer nå kreftene på en konkurranse rettet mot gründere innenfor havbruk. Premien skal kunne gi vinneren en unik mulighet til å lansere og kommersialisere et produkt eller en tjeneste til havbruksnæringen. Premien består av målrettet og praktisk gründerhjelp på en rekke viktiger områder, i tillegg til en raus pengepremie.
Samarbeidspartnere
Juryen og samarbeidspartnerne består av for det meste de samme selskapene som tidligere år: Acapo, Artgarden, Nagelld, Annerledeslandet, NCE Seafood Innovation, DNB og Pareto, Future Ocean Incubator, samt Bergen kommune som bidrar med finansiering til gjennomføringen av arrangementet.
Selv om det kanskje blir flere om beinet i år, vil også potten bli større nå som presangene slår sammen beløpene. Det betydelige cash bidraget fra DNB og Pareto, forsterkes av at man får markedsrådgivning fra Annerledeslandet, 3Dvisualisering fra NagellD, patentrådgivning fra Acapo og design fra Artgarden. Disse tjenestene har en verdi som mer enn matcher cash-delen av premien og er en god hjelp på vei til hva de faktisk vil gjøre, nemlig selge og produsere.
Havfylket er Vestland fylkeskommune sin fellesstand under Aqua Nor '23.
På standen finner du et utvalg av selskaper fra Vestland fylke. Selskaper som tilbyr utstyr og tjenester til havbruksnæringen, nasjonalt og internasjonalt.
Det er et bredt spekter som presenteres: Fra elektrifisering av oppdrettsfartøyer og lukket merdteknologi til fjernstyrt undervannsinspeksjon og kommunikasjon under vann.
På standen finner du et utvalg av selskaper fra Vestland fylke. Selskaper som tilbyr utstyr og tjenester til havbruksnæringen, nasjonalt og internasjonalt.
Det er et bredt spekter som presenteres: Fra elektrifisering av oppdrettsfartøyer og lukket merdteknologi til fjernstyrt undervannsinspeksjon og kommunikasjon under vann.
Fellesstanden blir arrangert av disse selskapene (konsept, design, gjennomføring) etter anbudskonkurranse i vinter
Fotooppdrag Sumo 2011 | foto © Hung Ngu
Heine aleine - og to tilDet finnes mange musikere og det finnes mange artister, men det er ikke mange som kan kalle seg entertainer. Sangeren Heine Totland er en av de få. Den sjarmerende vestlendingen mestrer det å være musiker, artist - og underholder. Det blir fort allsang og rockefot, smil og glede, og det oppstår en sjelden feelgood-stemning i salen når Heine Totland er i sitt ess.
Billetter | Les mer ARTGARDEN | © FOTO JOHN ANDRESEN |
SEARAS
vant Gründerjulepresangen 2021
Med sin RAS-løsning gikk Searas helt til topps i den konkurransen om Gründerjulepresangen 2021.Gründerjulepresangen er en konkurranse rettet mot gründere innenfor havbruk og inneholder strategisk hjelp på en rekke områder i tillegg til en pengepremie.
Fagjuryen består av Deloitte, NagellD, NCE Seafood Innovation Cluster, DnB, Annerledeslandet, Acapo, Artgarden, NCE Aquatech og Stiim Aqua Cluster. Les hele saken på kyst.no
Fagjuryen består av Deloitte, NagellD, NCE Seafood Innovation Cluster, DnB, Annerledeslandet, Acapo, Artgarden, NCE Aquatech og Stiim Aqua Cluster. Les hele saken på kyst.no
T A R A N & T A LI A P R E S E N T E R E R
THE BIG BAND SHOW
Med Kåre Conradi & Heidi Ruud Ellingsen
Et show med storband og dansere - Regi Johan Osuldsen - Premiere Chat Noir 7. september 2022
Design Artgarden - Foto FredJonny.com
Et show med storband og dansere - Regi Johan Osuldsen - Premiere Chat Noir 7. september 2022
Design Artgarden - Foto FredJonny.com
AQUANOR.NO
Aqua Nor 2021
Artgarden har i samarbeid med partnere produsert materiell til Aqua Nor 2021
3D-animasjoner / Messestands / Film / Foto / Reportasjer / Presentasjoner / Trykksaker / Tekst & Ide / Rådgiving / Prosjektledelse
I over 40 år har Aqua Nor vært er et viktig internasjonalt møtested for havbruksnæringen, og er i dag verdens største messe for akvakultur-teknologi. De siste årene har messen samlet rundt 25.000 besøkende fra opptil 80 nasjoner, i Trondheim Spektrum – og fra og med 2021, digitalt. Her presenteres all nyheter av betydning for næringen.
S I S S E L R E F L E C T I O N S
Artgarden har på oppdrag fra Early Bird Music designet CD- og Vinylboks for Sissels Reflections I-V. Oppdraget inneholder også promomateriell for Reflections pakken. Boksene inneholder DVD "Behind the Scenes", 5 LP'er, 5 CD'er med tilhørende labels, sleeves og booklets. Se www.sisselmusic.com/webshop for bestilling.
Product description (https://sisselmusic.com) The Reflections project started back in 2015. I wanted to record a happy love-song album for my husband.I wrote down the songs that I liked and the songs that touched me. As I was doing my research, the list became longer and longer and the whole family got involved, especially my husband. After just a short time, I had more than a 100 songs on my list. I discovered that the songs I had chosen were not only happy love-songs, as first intended. Instead, I had chosen songs about; longing, infatuation, real love, joy, passion, sadness, and even songs about being cheated. Together, they were reflections of emotions and situations that you might experience throughout one’s life. I ended up choosing 50 songs to record from my list. The recordings took place over the next 4 years in LA, Norway, and Sweden with fantastic musicians. |
Design av covers for SISSEL
For store deler av landets befolkning er Sissel og hennes juleutgivelser et viktig symbol på julen.
30. oktober 2020 slapp hun klassikeren «Christmas Time is Here» fra 1965. Nå er hun klar med nok et juleslipp og denne gangen er det en av verdens mest populære julelåter som står for tur. Fredag 13. november slipper hun tittelsporet «Glade jul» i to helt nye versjoner. Artgarden har på oppdrag for Early Bird Music designet begge coverene til Sissels julesanger. Hør låtene på sisselmusic.com
30. oktober 2020 slapp hun klassikeren «Christmas Time is Here» fra 1965. Nå er hun klar med nok et juleslipp og denne gangen er det en av verdens mest populære julelåter som står for tur. Fredag 13. november slipper hun tittelsporet «Glade jul» i to helt nye versjoner. Artgarden har på oppdrag for Early Bird Music designet begge coverene til Sissels julesanger. Hør låtene på sisselmusic.com
Det Vestnorske Teateret, nytt navn, logo og nettsider
Fra pressemeldingen:
Frå 1. oktober endrar Hordaland Teater namn til Det Vestnorske Teateret og har fått ny logo og nye nettsider. -Den nye logoen er enkel og moderne med ein tydeleg accent. Den passar godt med våre ambisjonar når vi no går inn i ei spennande tid kor vi vil halde fram med å bygge eit nynorsk samtidsteater for heile den vestnorske regionen, seier teatersjef Solrun Toft Iversen Det er grafisk designar Arne Storhaug ved «Artgarden» som har utvikla den nye logoen og webfirmaet «Apility» som har utvikla dei nye nettsidene. -Vi vil også i samråd med huseigar «døypa» om Logen-bygget til «Det Vestnorske Teateret» og er no i ferd med å få opp nye skilt på fasaden. På sikt vil nok bygningen på folkemunne bli til «Det vestnorske» sjølv om bergansarar og strilar nok vil seie Logen i lang tid, seier teatersjefen. Einaste som no vert med vidare er namnet på «kulturinstitusjonen» Logen Bar, som altså vert heitande det samme. |
F-TECH er ledende leverandør av utstyr for avfukting og befukting
F-Tech har løsninger som sørger for riktig fuktighet året rundt, og tar derfor mål på seg for å være best på kunnskap og riktig produktvalg.
1. september lanserte F-Tech nye nettsider. Design: Artgarden. Publiseringsløsning i Wordpress: Alf Gundersen
1. september lanserte F-Tech nye nettsider. Design: Artgarden. Publiseringsløsning i Wordpress: Alf Gundersen
Sissel Kyrkjebø
50 låter, 50 musikkvideoer på et år
2019 er et stort år for hele Norges Sissel Kyrkjebø. Ikke bare fyller jubilanten 50 år, men 26. mai gikk startskuddet for hennes nye prosjekt «Reflections».
Fra denne dagen og et år frem i tid gir hun ut 50 nye låter.
Artgarden har på oppdrag for Early Bird Music designet programheftet til turneen «Sissels Jul 2019» og covers til hele «Reflections III» serien.
Reflections IV og V ble lansert våren 2020.
sisselmusic.com
Fra denne dagen og et år frem i tid gir hun ut 50 nye låter.
Artgarden har på oppdrag for Early Bird Music designet programheftet til turneen «Sissels Jul 2019» og covers til hele «Reflections III» serien.
Reflections IV og V ble lansert våren 2020.
sisselmusic.com
GreenFloor @Media City Bergen
Er du klar for morgendagen? Står du foran en transformasjon, og vil se hvordan en digital utgave av din egen bedrift kan se ut?
GreenFloor – verkstedet for datadrevet innovasjon og bærekraft, åpner snart i Media City Bergen.
Artgarden har på oppdrag for Deloitte designet promo materiell for GreenFloor @ MCB
GreenFloor – verkstedet for datadrevet innovasjon og bærekraft, åpner snart i Media City Bergen.
Artgarden har på oppdrag for Deloitte designet promo materiell for GreenFloor @ MCB
The Show must go on!
Julegøy har på kort tid klart å bli julens morsomste tradisjon. De to første forestillingene ble sett av over 100.000. Det er vanvittig bra! Ole Bull Scene har gleden av å presentere årets drømmelag hentet fra øverste hylle: Calle Hellevang-Larsen, Vidar Magnussen, Hans Morten Hansen og Thomas Sævig. Den fysisk løse komikerkanonen Calle Hellevang-Larsen er kjent fra «Raske Menn» og «I kveld med Ylvis». Vidar Magnussen og Hans Morten Hansen er begge kjent fra «Side om side», mens det lokale talentet Thomas Sævig er mest kjent som en mesterlig imitator.
Artgarden har designet artwork og promo materiell 3. året på rad. |
Aquabyte, forandrer oppdrettsnæringen byte for byte
Digitale annonsekampanjer, nye websider, elektronisk ID-manual
Aquabyte bygger morgendagens systemer for matproduksjon
Akvakultur er en av verdens raskest voksende sektorer innen matproduksjon, og tilbyr en meningsfull løsning på det globale matunderskuddet. Vårt samfunnsoppdrag er å benytte softwareteknologi til å gjøre matproduksjon mer effektiv, bærekraftig og lønnsom. Artgarden (design) - Annerledeslandet (konsept & ide) - Alf Gundersen (kampanjestyring). |
|
Industrial GamingIndustri møter spillverden
Bergen på sitt beste! Den kreative og kognitive eliten i analyse-, spill- og designbransjen teamer opp med industri for å bryne seg på industrielle «DaVinci koder». 2 case - 10 bedriftslag - 10 studenter - 6 uker. Neste generasjon intelligente brukeropplevelser er på vei...
Design og produksjon av promomateriell: Artgarden.
Film (GameJam 2019 @ MCB) av mastergrad studenter @ UiB , Silje Evensen Rasmussen, Henning Good og Ingrid Wollberg |
Noklus AS har vært kunde hos Artgarden siden 2012. Februar 2020 ble nye websider lansert.
|
Nye websider NoklusNorsk kvalitetsforbedring av laboratorieundersøkelser (Noklus) arbeider for å bedre kvaliteten ved den medisinske laboratorievirksomhet som drives i Norge, og ble etablert i 1992 av Den norske legeforening, Kommunenes Sentralforbund og Helse- og omsorgsdepartementet.
Noklus er en ideell, landsdekkende organisasjon, med hovedkontor i Bergen (ved Haraldsplass Diakonale sykehus), og med laboratorie konsulenter og legespesialister tilknyttet 22 ulike sykehus rundt i landet. Noklus har avtale om samarbeid med de fire regionale helseforetakene og Fürst Medisinsk Laboratorium. Sjekk ut de nye websidene her Design: Artgarden Web publiseringsløsning (Umbraco): Digitroll AS |
Game Jam
MCB Media Lab|24.10|07.11|21.11
Artgarden har på oppdrag for Deloitte. Digital
designet promo materiell for Game Jam
Tid & Sted: MCB Media City Bergen
24/10 – kl. 17-20 Deloitte (Kick-off) 7/11 – kl. 17-20 MCB Media Lab (Pitche-runde) 21/11 – kl. 09-20 MCB Media Lab (Finale/GameJam) |
I forbindelse med Konsoll 2019, gjennom samarbeid med industri, spill-/visualiserings bransjen og utdanning, arrangerer Media City Bergen: GameJam – et event der bedrifter møter proffe team fra spill-/visualiserings bransjen og studenter for å knekke koder.I en verden av data, kunstig intelligens og visualiserings teknologi åpner det seg spennende muligheter for nye brukergrensesnitt. Løsninger som ikke bare tar i bruk data på en intelligent måte, men også engasjerer gjennom en brukeropplevelse som gir gåsehud. Vi kaller det neste generasjon intelligente brukergrensesnitt!
|
AQUA NOR 2019
Aqua Nor er et viktig internasjonalt møtested for akvakulturnæringen, og er i dag verdens største messe for akvakultur-teknologi. Her presenteres alle nyheter av betydning for næringen. Artgarden har i samarbeid med Nagelld og Annerledeslandet produsert messe-stands og promoteringsmateriell for kunder til årets Aqua Nor messe.
|
Levende celler som husker
Denne boken har blitt laget av Quantidoc for å hjelpe havbruksnæringen å forstå viktigheten av fiskeslim, samt dele viktig kunnskap om temaet. Innholdet i boken kommer fra flere personer over en periode på 10 år. - Meningen er at boken skal komme næringen til nytte, og at de skal forstå hvordan ulike rutiner påvirker hvordan fisken kan beskytte seg selv. Boken er utgitt av Quantidoc, skrevet av Bengt Akselsen, Karin Pittman, Ole Jacob Myre, design Artgarden, illustrasjoner Hein Matthiesen etter et konsept fra Annerledeslandet/Nagelld. Les hele artikkelen på kyst.no |
Bergensregionens offisielle initiativ
for å få flere investeringer
Invest in Bergen er en offisiell organisasjon som jobber for å få flere investeringer og bedriftsetableringer i Bergensregionen.
Tjenestene deres er gratis. Invest in Bergen har gode nettverk i regionen. De kjenner næringene, klyngene og organisasjonene som er gode samarbeidspartnere i Bergensregionen. De hjelper deg med å bli kjent med nærings-miljøet i regionen, og sørger for å koble deg med de riktige menneskene, finne de beste klyngene, samarbeidspartnerne og de rikte arealene for din virksomhet. Invest in Bergene er finansiert av Hordaland fylkeskommune og følgende kommuner: Askøy, Austrheim, Bergen, Eidfjord, Fedje, Fusa, Gulen, Jondal, Lindås, Masfjorden, Meland, Modalen, Odda, Os, Osterøy, Radøy, Samnanger, Sund, Ulvik, Vaksdal, Voss og Øygarden. Artgarden har designet diverse kommunikasjons-materiell for Invest in Bergen |
Leserne forlater papiravisene, går til andre nettaviser
25.04.19
Nye tall bekrefter trenden, nå er internett større enn radio og TV tilsammen. De store papiravisene mister stadig grepet, og nytt av året er at det også rammer nettavisene deres.
Photo by rawpixel.com from Pexels
Nye tall bekrefter trenden, nå er internett større enn radio og TV tilsammen. De store papiravisene mister stadig grepet, og nytt av året er at det også rammer nettavisene deres.
Photo by rawpixel.com from Pexels
Nye runder med julegøy i Bergen
Solgte 24.000 billetter sist, 24. april legges billettene ut til Julegøy2, også denne gangen på Ole Bull Scene. Artgarden har designet artwork.
Bjørn Eidsvåg & Kari Bremnes
To av Norges mest folkekjære artister spiller hver sin konsert på Bergenhus Festning, Plenen – torsdag 15. august!
Med til sammen over 40 albumutgivelser, et halvt dusin Spellemannpriser og utallige konserter er det to av norsk musikkhistories største artister vi nå skal få oppleve på samme scene denne kvelden i august.
Artgarden har på oppdrag fra Bergen Live designet artwork & fotocollage til konserten.
Foto © STIAN ANDERSEN / JANNE RUGLAND
iSYM 2.0 fra Scantrol
Artgarden har i samarbeid med Scantrol designet grafikken til nye iSYM 2.0
Kontrollsystem for trål med fokus på effektiv fangst og fangstøkonomi. iSYM Trawl Control er et brukervennlig system som gir skipperen muligheten til å velge forskjellige kontrollmoduser for ulike fiskeforhold. Bygget på en moderne teknologiplattform sikrer systemet en effektiv kontroll av trålen ved å kombinere informasjon fra trål og vinsjer med navigasjonsdata og skipperens innstillinger. Under gode fiskeforhold er det tilstrekkelig å arbeide med synkroniserte vinsjer og lik trådspenning, men med iSYM Trawl Control er det mulig å forbedre fangsteffektiviteten ved å kontrollere vinsjene i henhold til vannstrømmen i trål-åpningen. iSYM inkluderer alle kontrollfunksjoner som kreves for sikker og pålitelig kontroll av vinsjen.
|
Har du en god ide?
Photo by rawpixel.com from Pexels
|
Artgarden bidrar til Gründerpresangen for tredje gang
Gründerpresangen ønsker å hjelpe nyetablerte firma fra havbruksnæringen med å komme ut av startblokken med nyttig rådgivning og svært praktisk hjelp i en tidlig fase. Nyetablereren trenger som oftest et løft på presentasjon, strategi og nettverk. Forutsetninger/ regler for deltakelse: Gründerpresangen søker spennende nyetablerte selskaper med de gode, kreative, effektive og bære-kraftige ideene som kan være med å bringe havbruksnæringen videre. En fagjury bestående av nøkkelpersonell fra sponsorene/ bidragsyterne Deloitte, Nagelld, NCE Seafood, Skretting, NCE Media, Acapo, Artgarden, NCE Aquatech og Blue Planet vurderer søknadene. Selskapet med det største potensialet vinner årets gründerjulepresang. Vinneren presenteres på Aqkva-konferansen 17. januar 2019 og arbeidet for vinneren starter straks etter det. Alle tjenestene må benyttes senest innen 30. juni 2019. Se tidligere vinnere her > |
Artgarden har vært heldig å fått jobbe med noen av landets beste merkevarer Bergen Group / Cruise Pass / Ocea Group / Business Region Bergen / Bergen Live / Bergenfest / Steen-Hansen / Ole Bull Huset / 12-Trinn kurs- og kompetansesenter / HiHat-management / Kvinner på randen / Europharma / Bellevue Restauranter / Sorbwater / Pilaro / Music Delta / Noryards / iTec Solutions / Hydraulic Group / Noklus / Palfinger Marine/ Sarsia Seed / BKK Marked / EWOS / Deloitte / F-Tech / Fishguard / Grieg Gruppen / Salmobreed / Advokat Kluge / Rica Hotel Bergen / Hydro / G-Sport Bergen / Dr Holms / Solstrand Hotel & Spa / Grieg Seafood / Hordaland Fylkeskommune / Hordaland teater / Advokatfirmaet Kyrre / Revy & teaterservice / Sparebanken Vest / Skandiabanken / Vaksdal Kommune / Bergen Havn / Helse Vest / GreenByte / Fagskolen i Hordaland / Kyma / Scantrol. Ta kontakt for referanser eller ønske om tilbud på våre tjenester Grafisk design | Rådgiving, konsulent, prosjektledelse | Promotering og markedskampanjer | Dekor, messer og eksponering | Print- og trykte medier | Merkevare forvaltning og strategi | App, Web og E-handel | 3D visualisering.
Ole Bull Scene, Bergen oktober 2018
D E S I G N © A R T G A R D E N 2018
Sted: Ole Bull Scene
Periode: Desember 2018 og Januar 2019 Medvirkende: Kevin Vågenes Christine Hope Christoffer Schjelderup Rune Lothe Artwork: Artgarden |
Bergen september 2018
Nor-Fishing har siden 1960 vært et viktig nasjonalt og internasjonalt møtested for fiskerinæringen, og er i dag en av verdens ledende messer for fiskeri-teknologi. De siste årene har Nor-Fishing samlet rundt 15.000 besøkende fra opptil 50 nasjoner. Artgarden designet felles messestand for Deep Vision og Scantrol.
Deep Vision is a subsea vision system for identifying and measuring fish under water. A subsea camera unit attached to the trawl makes it possible to identify and measure fish in the sea without bringing the catch onboard the vessel. Deep Vision is an invaluable tool for marine researchers and a great technological leap towards more sustainable fisheries. Deep Vision Research Version is currently for sale. Deep Vision Commercial Trawl Version will be available for sale in 2019. Scantrol is an independent supplier of class leading monitoring and control systems to the modern marine and offshore industries. Scantrol’s control systems range from simple winch control systems to the most advanced controls for offshore support vessels, seismic vessels, AHT vessels, marine research vessels, fishing vessels, semi subs and barges. |
Blir verden til når vi ser på den?
Labyrinter – André Bjerkes dikt møter Karoline Krügers musikk
De aller fleste har i løpet av sin barndom støtt på lyrikeren André Bjerkes barnedikt: Fortellinger om furuklatrende bestemødre, pyramidebyggerne, fru Nitters datter og andre tungebrekkende historier. Vittige og ville leker med alfabetet som byggeklosser, bokstavelig talt. I de samme samlingene finnes også dikt med alvorligere klang; om fuglen Pampistiko Pampibanon, som sørger fordi den ikke finnes, og om fløytisten som blåser så hardt i sin fløyte at tonen nekter å komme ut.I Karoline Krügers teaterkonsert blir publikum både tilhørere og deltagere, gjennom tekst, rytme og sang, der hun blant annet fabulerer rundt spørsmål som: Blir verden til når vi ser på den?
|
Varighet: ca 40 minutter
Målgruppe: barn i førskolealder (3-6 år). Medvirkende Karoline Krüger (Vokal og trekkspill) Ole Ludvig Krüger (Perkusjon) Sjur Hjeltnes (Piano) Eline Sundal (Cello) Artwork: Artgarden Foto: Hans Fredrik Asbjørnsen | hansfredrik.com |
Deloitte. Digital – satser i Bergen
Bergen august 2018
Deloitte Digital har vært en kjempesuksess siden starten i 2015. 28 team og studio er i full aktivitet på sentrale steder i Europa, inkludert Oslo, Stockholm og København. Nå gir Deloitte gass i Bergen og Stavanger. Her vil de ha spesielt fokus på digitale løsninger relevant for den industri og næringsliv som preger Vestlandet. Digitalisering i praksis!
Artgarden og Annerledeslandet har hjulpet Deloitte Digital, Bergen med kampanjen som ble lansert på LinkedIn i august 2018. Animasjon: Fraser Keddie / Improv.no
Travle dager2018 har så langt vært hektisk. Vi har arbeidet med oppdrag for Bergen Live, Ole Bull Huset, Bergen Fiber, Invest inBergen, Scantrol, Bergen Group, Kyma, Steen-Hansen, Hordaland Fylkeskommune, Fagskolen i Hordaland, Nordic Tenors, F-Tech, Bellevue, HiHat management, Noklus, Digitroll og CruisePass for å nevne noen.
Kundens medievaner er i stadig endring. For noen år tilbake var 70% av oppdragene på print og 30% var digital design. I 2018 vil nesten 80% av den visuelle kommunikasjonen være digital. |
Artgarden har designet ny logo og profil for GreenByteBKK, Hordaland fylkeskommune og Invest in Bergen sammen om datasentersatsing
Datasenterindustrien er i dag den raskest voksende kraftkrevende industrien på verdensbasis. Norge har mye grønn og billig kraft, dette er attraktivt for datasenteraktører verden over. Nå er GreenByte Data Center Sites etablert.
Det er et nasjonalt ønske å bygge opp nye næringer i Norge som gir lønnsomme arbeidsplasser og ny verdiskaping. Datasenteretableringer er en slik næring hvor Norge har fortrinn. Les mer |
Kom deg raskere opp på et profft nivå
|
ArtgardenArtgarden er et designbyrå med kontor på Bergenhus festning. Vi har prosjektbaserte allianser og samler ressurs-team ved behov. Artgarden samarbeider med illustratører, fotografer, grafikere, tekstforfattere, kommunikasjonsbyråer, fotografer og 3D magikere som utfører det meste innen kreativ kommunikasjon og merkevareforvaltning.
|
Storm kjøkken
|
Artgarden har gjort flere design prosjekter for Ole Bull Scene denne våren. Design av nye websider for Ole Bull huset, et samarbeidsprosjekt med de dyktige folkene i Apility (se de nye sidene på olebullscene.no). Artgarden har også designet øl-labels til Storm Slurk og Storm Brygg, et samarbeid med Voss Fellesbryggeri (brygga av folk som trass alt har drukke ein del øl).
Bocca Restaurant er blitt til Storm Kjøkken & Bar, Artgarden har laget promo materiell, designet logo og den grafiske profilen til Storm. Einar Salomonsen i Interiørplan AS har gjort interiør designet, og med snart 30 år i bransjen har selskapet en lang og imponerende CV. Ole Bull Scene har også kjøpt 36 bilder av Oddvar Torsheim til restauranten. Lykke til Storm Kjøkken & Bar. |
"Storm Kjøkken & Bar har det ditt hjerte og gane måtte begjære. God mat og drikke i stemningsfulle lokaler der alt er lagt til rette for hygge, festlig lag og kos. Lunsj med venner, en herlig helaften eller bare en drink og noe å godt å knaske på - alt dette og mer til får du hos oss.
Storm Kjøkken & Bar, navnet kommer fra Ole Bull sin far, Johan Storm Bull. Han eide og drev Svaneapoteket i Bergen. Storm Kjøkken tar tradisjonen videre og kjøkkenet tilbyr derfor en meny bestående av lekre retter og gode flytende resepter, som kurerer sult og tørste. I baren er det også mulig å nyte et eget Storm-øl, som er brygget sammen med Voss Fellesbryggeri." |
Scantrol
|
Scantrol is an independent supplier of class leading monitoring and control systems to the modern marine and offshore industries. Scantrol’s control systems range from simple winch control systems to the most advanced controls for offshore support vessels, seismic vessels, AHT vessels, marine research vessels, fishing vessels, semi subs and barges.
|
Full fart på Nor-Shipping 2017Oslo 30. mai 2. juni 2017
Artgarden har designet messe stand for Scantrol, Kyma og Norden Maritime (bildet) - sistnevnte i samarbeid med 3D magikerne i Nagelld. Nor-Shipping is the leading maritime event week. Its top-quality exhibition, high-level conferences and prime networking opportunities attract the international maritime industry to Oslo every other year. |
Årets markedsfører: BERGEN LIVE
Artgarden designer mesteparten av promo materiellet til Bergen Live og har vært med på laget siden 2004! Tidenes første Bergen Awards ble et storslått og gjennomført profesjonelt arrangement, stilsikkert ledet av den kjente The Stream-programlederen, radiostemmen og trommeslageren Tarjei Strøm. Juryens begrunnelse: Bergen Live gir bergenserne Norges beste musikktilbud. Gjennom året byr de på både små og store opplevelser for alle i byen og regionen. De har satt Bergen på kartet i Europa, og leverer musikkopplevelser av ypperste klasse. Bergen Live er en av de største bidragsyterne for Bergen som merkevare, og folk kommer langveisfra for å være med på konserter i regi av dem. Bergen Live utmerker seg innen markedsføring, og klarer med begrensede midler å bygge en merkevare av høy kvalitet i både digitale kanaler, media og word of mouth. De er også den enkeltstående kulturaktøren som skaper mest ringvirkninger for næringslivet i Bergen.
|
Artgarden deltar
Gründerpresang verdt 100.000 kroner Gründerjulepresangen er et spleiselag fra mange profesjonelle aktører som har et stort hjerte for havbruk næringen og har store deler av sitt virke relatert til havbruksbransjen. Les mer om aktørene i spleiselaget her Hvorfor vi gjør dette? Gründerene skal bygge landet, og ikke minst havbruksnæringen. På mange måter to sider av samme sak. Vi ønsker å hjelpe et selskap med å komme ut av startblokken med nyttig rådgivning og svært praktisk hjelp i en tidlig fase. Det er ofte på presentasjon og strategi det butter imot. Vi hjelper deg slik at du har noen bekymringer mindre. |
Storm Bar med ny logoBocca bar har fått ny drakt. STORM bar er re-designet og blir en "teater bar" som skal linke publikum mer opp mot Lille Ole Bull og
Ole Bull Scene. Baren får egen scene. Artgarden har fått i oppdrag fra Ole Bull Huset å designe ny logo STORM bar. Lykke til med åpningsfesten i dag 8. september. Les om Storm bar i dagens BT. { Ole Bull ble født på Svaneapoteket i Bergen, der hans far, Johan Storm Bull, var apoteker. Hans mor var Anna Dorothea (Geelmeyden). Han vokste opp i et musikkinteressert miljø. En yngre bror Edvard Bull, ble også musiker } |
Fotooppdrag Grieg Seafood 2011 | foto © Hung Ngu
Hvem er du, hvordan ønsker du å fremstå?
Gammelt nytt
Norske aviser tapte i fjor 740 millioner kroner i annonse-inntekter på papir – mens digitale inntekter økte med (kun) 21 millioner I fjor var avisenes opplagsinntekter for første gang større enn annonseinntektene, viser Medietilsynets årlige økonomirapport. Og TV-bransjen gjør det fortsatt relativt godt. Les mer på medier24.com
|
Heftig start på høstenDet har vært en heftig start på høsten med nye kunder og nye oppdrag. Travle dager gjør at dårlig vær ikke plager oss så mye. Artgarden har fått i oppdrag å designe fire nye nettbutikker, logo oppdrag, profil manualer, messe stands, interiør dekor på møterom og kontorer samt promotering av høstens- og julens konserter.
|
Promo "Helt i tiden" med Tonje og SandraTonje Holm Sandnes og Sandra Spjelkavik har gjort stor suksess på Lille Ole Bull de siste to årene. Nå er denne herlige komikerduoen snart klare med et nytt og forrykende humorshow med premiere på Lille Ole Bull Scene 29. september 2016. Tonje og Sandra byr på seg selv, og med et humoristisk skråblikk på dagens samfunn og tiden vi lever i, serverer de latterlige parodier og karakterer, politisk satire og andre spenstige sprell, herlig krydret med musikalske fyrverkeri. Gå ikke glipp av høstens gledesspredere på Lille Ole Bull scene! Forestillingen har premiere 29. september 2016.
Artgarden har designet artwork til forestillingen. Foto magi: Myreze.com |
Humorfest 20174.-6. mai 2017 går HUMORFEST av stabelen, for femte året på rad. Midt i hjertet av Bergen, på små og store scener, samles landets morsomste mennesker til Norges største og viktigste humorfestival. I løpet av tre intense dager skal festivalen presentere over 70 komikere på 10 ulike scener rundt Ole Bulls Plass. Bli med på festen og få deg en god latter når vi sammen snur byen på hodet.
Vi sees på morsomme dager mellom de syv fjell! |
Veldig gammelt nytt
Høysesong!Våren er høysesong for festivaler og årsrapporter. 2016 sesongen har så langt vært uten unntak. Artgarden har fått oppdrag på seks årsrapporter for bank, transport og industri. I tillegg har vi fått ansvar for promoteringen av Humorfest og Bergenfest.
Vi har også arbeidet med oppdrag for Ole Bull Huset, Deloitte, Bergen Live, Business Region Bergen, Kyma, Steen-Hansen, Bellevue, HiHat management, Digitroll og CruisePass. |
Humorfest 2016!Morsomme dager mellom de syv fjell, 27. - 30. april
Humorfest er kommet for å bli. I år arrangeres den for fjerde gang, og i år er det enda mer som skjer, enda flere komikere som opptrer, og enda flere ulike forestillinger som blir oppført. Humorfest er i ferd med å bli en av Skandinavias største og viktigste humorfestivaler. I år er det gangavstand mellom latterkulene, for hele festivalen er konsentrert rundt scenene som du finner på Bergens eget lille Broadway: Ole Bull Scene, Lille Ole Bull, Ricks, Ricks Kjelleren, Privaten, Logen og Logen Bar. I år er også NRK Komiprisen flytter til Bergen under Humorfest Artgarden har også dette året ansvar for promoteringen av festivalen. |
Slukt av Facebook?"Apple, Google, Facebook og Snapchat vil at mediehus skal publisere sakene sine direkte hos dem. De tar seg av teknologien bak. Algoritmene ta seg av distribusjonen. Du får nyheter spesialtilpasset dine behov og ønsker.
For godt til å være sant? Det må norske medier nå ta stilling til, for Facebook er på frierferd i Norge." Les mer på NRK Beta > |
Årets kulturoppdragNOVEMBER 2015
Det har vært et langt kultur år med design av mange kampanjer med tilbehør som plakater, annonser, web banners , flyers og programhefter. Humorfest, Bergenfest, Bergen Vinfest, Bergen Live, Bergen Calling og Ole Bullhuset for å nevne noe. Patti Smith, First Aid Kit, Interpol, Jackson Browne, Ben Howard, Bastille og Tori Amos var blant de store internasjonale trekkplastrene under årets Bergenfest. Sting, Elton John, Toto, Simple Minds, Ryan Adams, Mew, Seigmen, Opeth, Lars Vaular, The Waterboys, Mark Knopfler, In Flames er noen av de mange flotte artistene som har besøkt Bergen i regi av Bergen Live. Humorfest er i ferd med å bli en av Skandinavias største og viktigste humorfestivaler. Årets program spente fra nye og spennende komikere som Trine Olsen og Sjur Koppen, via innovative humorister som Dag Sørås og 5080, til kjente og kjære personligheter som Are Kalvø, Else Kåss Furuseth og Trond Viggo Torgersen. Vi fikk servert politisk satire (Byrådet), improvisert humor (Hvorfor det?), strilehumor (Humor i Vest), stand-up (Al Murray), podcast (Tusvik & Tønne) morsom litteratur (Tidige forfattere) – og veldig mye mer. Det er gledelig å se at årets Humorfest 2015 gikk med overskudd, gratulerer til Sølvi og hennes fantastiske mannskap! |
Bergen Vinfest 2015AUGUST 2015
Med Bergen Vinfest har Artgarden ansvar for promotering for tre festivaler i Bergen. Bergenfest, Humorfest og nå Bergen Vinfest. Vintogene går fra Logen teater, der deltakerne ønskes velkommen med aperitiff og god stemning. Sp starter "rundene" der deltakerne går fra restaurant til restaurant, og på hvert stoppested blir det servert vinfest-aktuelle viner og deilige smakebiter på mat som passer til. Se bergenvinfest.no |
Kampanje i Sysla.no for DeloitteJUNI 2015
Artgarden, Annerledeslandet og NagellD har sammen med Deloitte utviklet en kampanje som sendes på sysla.no i august. Formålet med kampanjen er å øke markedets kjennskap til Deloitte s erfaring og kompetanse innen Olje & Gass, Shipping, Oljeservice og Kraft. |
< 2015
Nytt design for Cruise Pass NorgeCruise Pass er et helt nytt produkt som skreddersyr den individuelle cruiseturistens behov. Til Norge ankommer ca 600 000 cruiseturister med til sammen 2,5 mill dagsbesøk. I snitt kjøper ca 32% turer på forhånd og det er dermed potensial på økt forbruk i land fra ca 400 000 cruiseturister med til sammen ca 1,7 mill dagsbesøk. I tillegg kommer alle som reiser med Hurtigruten. Vi vet og fra tidligere undersøkelser at det er et potensial på økt forbruk fra cruiseturistene på 25%, og dette potensial søker vi å utnytte med etableringen av Cruise Pass. Artgarden har gitt Cruise Pass ny drakt, nytt design på kortene, ny logo, nye websider. Helt ny drakt.
|
Ny logo Von Tangen FiskebarVed Norges Fiskerimuseum, i sjøbodene i Sandviken, finner du von Tangen Fiskebar. Her får du uteservering rett ved sjøen, flotte lokaler og et godt matkonsept for deg som er glad i sjømat. Von Tangen Fiskebar har ingen spiseplikt, men om sulten skulle melde seg har vi herlige småretter og et godt utvalg av god drikke. VonTangen har åpent mandag til søndag fra kl.10.00 - 22.00. Von Tangen er en del av Bellevue Restauranter. Artgarden har designet ny logo og profil, skilting, menyer og annonser. |